Chi Kung-harjoittelu

chi-kung-sifu-8b



Harjoitteluaika
22.09.2010 09:48

Shaolin Chi Kungin harjoittelu vaatii viidentoista minuutin session yhden tai kaksi kertaa päivässä. Harjoittelun pitää olla jokapäiväistä, tosin silloin tällöin väliin jäänyt harjoittelupäivä ei ole vakavaa.


Monissa chi kung -koulukunnissa harjoitteluun saattaa kuulua erilaisia rajoituksia vaikkapa ruokavalioon, vuorokausirytmiin tai seksielämään liittyen. Shaolin Chi Kungissa tällaisia rajoituksia ei ole: Sen harjoittelun tarkoituksena on elämämme rikastaminen, ei sen rajoittaminen.


Saattaa tuntua uskomattomalta että suhteellisen pienellä ajallisella panostuksella voi saada kokonaisvaltaisia, voimakkaita ja pysyviä tuloksia. Shaolin-taitojen ominaispiirteinä on kuitenkin aina ollut suoraviivaisuus ja tehokkuus; miksi nähdä vaivaa monta tuntia päivittäin, jos saman tuloksen voi saada viidenneksellä tai kymmenyksellä samasta työstä?


Kustannustehokkuus on seurausta menetelmämme n. 1500 vuoden katkeamattomasta kehityksestä - harjoittelumme on testattua, käytännöllistä, ja ennen kaikkea tuloksekasta.

Viimeksi päivitetty 16.12.2011 16:19
 
Liikunnallisuus
22.09.2010 09:52

chi-kung-practicing-group-6Harjoituksessa käytettävät liikkeet ovat helppoja ja yksinkertaisia, eivätkä ne vaadi aloittelijalta liikunnallisuutta. Periaatteessa kuka tahansa pystyy aloittamaan harjoittelun.

Mikäli oppilas ei pysty suorittamaan joitain liikkeitä, niitä voidaan opettajan toimesta muokata tilanteeseen sopivammaksi. Suurin osa perustason harjoituksistamme tehdään seisaaltaan.

Yleisesti ottaen Shaolin Chi Kung on liikkeeltään hellää, rentoa ja rauhallista. Tehokkainta harjoittelussamme on kuitenkin sen sisäiset ulottuvuudet, eli mielen ja energian harjoittaminen, joka on huomattavasti harjoituksen liikettä hyödyllisempää.


Korostamme kaikissa vaiheissa harjoittelun mukavuutta ja nautinnollisuutta - tämä on erinomainen tie hyviin tuloksiin.

Viimeksi päivitetty 16.12.2011 16:19
 
Hyödyt ja Edistyminen
22.09.2010 09:53

Oikean, säännöllisen harjoittelun kautta saatavia odotettuja tuloksia ovat mm.:

  • Parantunut rentous
  • Vapaus stressistä
  • Yleisen terveydentilan selkeä kohentuminen
  • Huomattava henkisen sekä fyysisen suorituskyvyn kasvu
  • Huomattavasti korottunut energiataso
  • Yleisesti ottaen kokea itsensä onnellisemmaksi ja parempivointisemmaksi kuin ennen.


chi-kung-practicing-5Selkeät hyödyt alkavat tuntua tavallisesti 1-2 viikon tai kuukauden yhtäjaksoisen harjoittelun jälkeen, joskin monet oppilaistamme kokevat valtavia parannuksia aikaisempaan jo ensimmäisen harjoittelupäivän jälkeen! Mitä pidempään harjottelu jatkuu, sitä enemmän hyötyjä oppias saa.

Jatkuvien terveysongelmien tapauksissa on hyvä tiedostaa, että Shaolin Chi Kungin harjoittelun pysyvät hyödyt alkavat kasaantua n. 6kk harjoittelun jälkeen. Parantumisen kesto on tapauskohtaista, joskin oireiden selkeä väheneminen on osa normaalia edistymistä. Harjoittelumme ei kuitenkaan tähtää oireiden vähentämiseen, vaan terveysongelman poistamiseen kokonaan!


Terveydelliseltä kannalta tarjoamme Shaolin Chi Kungin kautta erittäin hyvän mahdollisuuden kaikille oppilaillemme päästä eroon mistä tahansa terveysongelmasta. Tämän tavoitteen toteutuminen riippuu ensisijaisesti oppilaasta; menetelmämme on yksinkertainen ja erittäin tehokas, ja sen käyttökelpoisuus on todistettu kerta toisensa jälkeen oppilaidemme tuloksissa.

 

 

Jos harjoiteltuasi jonkin aikaa mitä tahansa taitoa et koe saaneesi hyviä tuloksia, sinun on aina syytä tarkistaa:

  1. Oletko harjoitellut oikein
  2. Oletko harjoitellut riittävästi ja säännöllisesti
  3. Onko harjoittelemasi taito oikeaa, tai onko harjoittelemasi taito sinulle soveltuvaa

 

Viimeksi päivitetty 16.12.2011 16:19